מאי 20, 2024

כיצד להבין כיול ISO/IEC 17025

1 min read
כיול ISO 17025

המפתח להבטיח אמינות ודיוק בענפים שונים הוא כיול ציוד מדידה ובדיקה. התקן הבינלאומי ISO/IEC 17025 מתאר את הדרישות למעבדות כיול. נדון כיצד נראה כיול ISO/IEC 17025, איך זה עובד וכאשר יש לעשות זאת.

מהו כיול ISO/IEC 17025 ואיך זה עובד?

ISO/IEC 17025 מתאר את הדרישות למעבדות כיול כדי להוכיח את יכולתן בביצוע פעילויות כיול. הוא משמש על ידי מעבדות כיול וגופי פיקוח המכירים ציוד בדיקות ומדידה.

תקן זה מכסה היבטים רבים של כיול כולל יכולת טכנית, מערכת ניהול איכות, תשתיות מעבדה וסביבת מעבדה. זה מבטיח כי הכיול ייעשה ברמת הדיוק והאמינות הגדולים ביותר וניתן לייחס את התוצאות לתקנים לאומיים ובינלאומיים.

גופי הסמכה ברחבי העולם מכירים ב- ISO/IEC 17025. ארגונים שהוסמכו יכולים להפגין את יכולתם ללקוחות.

מה שנכלל בכיול ISO/IEC 17025:

כיול ISO/IEC 17025 כולל רכיבים רבים המבטיחים דיוק ואמינות. רכיבים אלה כוללים:

יכולת טכנית: מעבדה חייבת להחזיק את הכישורים הטכניים והידע הדרושים לביצוע נכון של כיול. זה כולל כוח אדם מוסמך ומוכשר כמו גם את הציוד והמתקנים הנדרשים.

מערכת ניהול איכות: כדי להבטיח כיול עקבי וסטנדרטים באיכות הגבוהה ביותר, על המעבדה להיות מערכת בקרת איכות מתועדת. זה כולל נהלים לכיול ותיעוד, שמירת רשומות, פעולה מתקנת ומונעת ושמירת רשומות.

סביבה ותשתיות: כדי לבצע כיול מדויק, על המעבדה להיות גם בתשתית וגם לסביבה. זה כולל מיקום מתאים, אוורור ותאורה נאותים, בקרת טמפרטורה ולחות ותאורה נכונה.

נהלי כיול ושיטות: על מעבדה לתעד את השיטות והנהלים המשמשים לכיול, כולל תקני התייחסות ועקיבות בחזרה לתקנים בינלאומיים או לאומיים.

דיווח ותיעוד: כל כיול חייב להיות מתועד ולדווח על ידי המעבדה.

באיזו תדירות נדרשים כיול ISO/IEC 17025?

סוג הכיול והשימוש המיועד לציוד ישפיעו על תדירות הכיול של ISO/IEC 17025. יש לקחת בחשבון את הגורמים הבאים בעת קביעת תדירות הכיול:

דיוק ציוד ודיוק: יתכן ויהיה צורך בכיול פחות תכוף לציוד מדויק ומדויק יותר.

יציבות הציוד: ציוד עם פחות סחף עשוי להזדקק לכיול פחות תכוף מאשר ציוד שהוא נוטה יותר להיסחף.

השפעת ביצועי הציוד על המוצר/השירות הסופי: ציוד עם השפעה משמעותית על המוצר/השירות הסופי עשוי להיות מכויל לעתים קרובות יותר על מנת לשמור על האיכות הגבוהה ביותר.

דרישות משפטיות או רגולטוריות: לתעשיות מסוימות יש דרישות חוקיות או רגולטוריות מסוימות לגבי תדירות הכיול. יש לצפות בדרישות אלה.

חשוב לזכור כי כיול ISO/IEC 17025 חייב להיעשות לפחות פעם בשנה, או כנדרש על סמך גורמים אלה. כדי להבטיח כיול ציוד במרווחים הנכונים, למעבדות צריכות להיות לוח זמנים לכיול מתועד.

כדי להבטיח שהציוד יעבוד כראוי בין כיול, כיול רגיל חשוב. בדיקות אלה יכולות להיעשות על ידי המעבדה, או למשתמש בהתאם לשימוש המיועד של הציוד.

הכיול של ISO/IEC 17025 מבטיח את האמינות והדיוק של ציוד בדיקה ומדידה. זה כולל רכיבים רבים, כגון יכולת טכנית, מערכת ניהול איכות, תשתיות מתאימות והסביבה. זה תלוי בציוד המשמש ובמטרת הכיול. עם זאת, חשוב שכיול יבוצע לפחות פעם בשנה או כנדרש על ידי גורמים ספציפיים. מעבדות וארגונים אחרים יכולים להוכיח את יכולתם על ידי ביצוע תקני ISO/IEC 17025 ומתן תוצאות מדויקות ואמינות ללקוחותיהם ובעלי העניין שלהם.

למידע נוסף, הקליקו:

https://www.golik.co.il/iso17025-calibration

More Stories

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.