מאי 20, 2024

מהם הסימפטומים של התקף חרדה? ‏

1 min read

לחטוף התקף חרדה זו לא חוויה נעימה. למרבה המזל, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי להקל על התסמינים. בין הדברים החשובים ביותר שתוכל לעשות הוא להבין מהי התקפת חרדה.

כיצד מרגיש התקף חרדה?

מהם התסמינים להתקף חרדה? התקף חרדה משתנים בהתאם לאדם, אך הם כוללים סימנים גופניים, כגון הזעה, רעד וקוצר נשימה. הם כוללים גם סימנים פסיכולוגיים, כגון בעיות ריכוז, בעיות שינה ומתח שרירים.

חרדה היא תגובה נורמלית ללחצים החיים, אך לחץ כרוני יכול להגדיל את סיכוייך לפתח הפרעת חרדה. תרופות מסוימות ותרופות פנאי יכולות גם לגרום לתסמינים דמויי חרדה.

כאשר גופך נתון תחת לחץ כרוני, הוא משחרר הורמוני לחץ, המגרים את מערכת העצבים הסימפתטית. מערכת העצבים הסימפתטית היא החלק במערכת העצבים המגיב לפחד או לסכנה. זה גם משפר את היכולת של הגוף שלך להתמודד עם איום.

התקפי חרדה עלולים לגרום לפחד וחרדה עזים, ולגרום לך לברוח מכל דבר. הסימפטומים יכולים לנוע מפיזי לפסיכולוגי, ויכולים להימשך שעות.

התקפי חרדה נגרמים כתוצאה משחרור הורמוני לחץ, המעוררים את תגובת המאבק או הטיסה של גופך. זה מנגנון ההישרדות הטבעי של הגוף. התגובה מופעלת על ־ ידי התנהגות חששנית, כגון דאגה.

תסמינים טיפוסיים להתקף חרדה כוללים הזעה, רעד, קוצר נשימה וקצב לב מוגבר. יש אנשים שחווים כאבים בחזה או דפיקות לב. אם אתה חווה את כל התסמינים האלה, זה חשוב לבקש טיפול רפואי.

התקפי חרדה אינם מסוכנים, אך הם יכולים להיות מתישים מאוד. בדרך כלל, הם קצרים. הם גם מאוד ניתנים לטיפול. למרבה המזל, אתה יכול לעצור התקף חרדה על ידי עבודה כדי להרגיע את הגוף שלך.

מהם הסימנים הראשונים להתקף חרדה?

במהלך התקף חרדה, גופך נכנס לתגובת ”הילחם או ברח”. זה אומר שקצב הלב ולחץ הדם שלך עולים, אתה מתחיל להזיע, ואתה מרגיש סחרחורת. זו חוויה מפחידה, אבל אין סכנה אמיתית.

חרדה היא בדרך כלל תוצאה של דאגה ספציפית או איום נתפס. אולם דאגות יכולות גם להיות תגובה נורמלית למצב מסוים. חרדה יכולה להימשך זמן רב. אם זה ממשיך, זה יכול להיות סימן להפרעה.

אם יש לך הפרעת פאניקה, אתה בסיכון גבוה יותר להתקף חרדה. זה יכול להיות בגלל גנטיקה או אירוע טראומטי. המצב קשור גם למחלות נפש, כגון דיכאון.

חרדה יכולה להיות גם תופעת לוואי של תרופות מסוימות. תרופות נוגדות דיכאון, כגון ונלפאקסין או סרוטונין-נוראפינפרין, יכולות להקל על חרדה.

התקפי חרדה הם פרקים של פחד עז שנמשכים בדרך כלל בין חמש לעשרים דקות. זה לעתים קרובות בטעות להתקף לב. זה יכול לקרות בכל רגע. למעשה, הם נפוצים יותר בשנות העשרה.

התקפי חרדה מתרחשים בכל גיל, ועלולים לקרות בזמן שאתה ישן. יש אנשים שחווים התקפי חרדה מדי יום. אנשים אחרים לא חווים שוב התקפי חרדה.

התקפי חרדה מתרחשים ללא כל אזהרה. הם יכולים לקרות בכל רגע, ואין סיבה ברורה.

מה עלול לגרום להתקפי חרדה? ‏

בין אם אתה חולה חרדה מנוסה או שמעולם לא חווית התקף חרדה בעבר, לדעת מה מעורר התקפי חרדה יכול לעזור לך למנוע אותם. הידיעה מה גורם להם יכולה גם לעזור לך להבין מדוע הם קורים, וכיצד להתגבר עליהם.

התקפי חרדה מופעלים על ידי מספר גורמים שונים. חלק מהטריגרים הנפוצים ביותר כוללים עבודה, כספים ובעיות במערכת היחסים. אלה עלולים להופיע פתאום, או שהם יכולים להתפתח לאט עם הזמן.

הדק נוסף יכול להיות מצב גופני. אם אתה סובל מאסתמה, מסוכרת או ממחלות לב, ייתכן שיש לך סיכון מוגבר לחרדה. אפשר לטפל בהם עם תרופות.

גורמים אחרים כוללים מקומות ומצבים מסוימים. אולי אתה מודאג יותר בסביבה חדשה, או מרגיש קר ומחניק בסביבה חמה.

תוכל גם להגיב בחריפות לשינויים במזג האוויר. בחורף אתה עלול לחוש עייפות, ובקיץ אתה מתקשה לנשום.

ישנן גם תרופות מסוימות היכולות למנוע התקפי חרדה. אלה כוללים חוסמי בטא ונוגדי דיכאון. איש מקצוע מוסמך לבריאות הנפש יכול לעזור לך למצוא את התרופה המתאימה למצב שלך.

אחת הדרכים הידועות ביותר לטפל בהתקפי חרדה היא טיפול בחשיפה. במהלך טיפול זה, אתה חושף את עצמך בהדרגה על ההדק.

ייתכן גם שתצטרך ללמוד אסטרטגיות התמודדות. אתה יכול לעשות את זה על ידי מדבר עם פסיכולוג או בן משפחה מהימן. מקצוענים אלה יכולים גם לעזור לך לזהות את הנפצים שלך.

More Stories

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.